Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Matematyczno - Przyrodniczy Czar Par

Opublikowano: poniedziałek, 09, czerwiec 2014 22:35
Wioletta Perkowska

 

"Temu, kto nie zna matematyki, trudno jest spostrzec głębokie piękno przyrody." R. Feynman

Matematyka to rodzaj narzędzia, które pomaga zrozumieć nam świat wokół nas oraz tłumaczy prawa natury. Matematyka jest obecna w naturze, jak i w środowisku stworzonym przez człowieka. Człowiek użył praw natury do tworzenia swojego otoczenia. Dlatego też matematyka jest obecna w sztuce, nauce, technice. Ludzki umysł jest z natury matematyczny i każde dziecko ma potencjał, żeby go rozwinąć. Przez umysł matematyczny rozumiemy zdolność do logicznego i dokładnego myślenia, jak i zdolność do spostrzegania zależności między różnymi rzeczami, klasyfikowania oraz szacowania.

Aby rozwijac umysł matematyczny w naszej szkole nauczyciele zespołu matematyczno – przyrodniczego postanowili zorganizować turniej wiedzy i umiejętności dotyczący nauk ścisłych pn. „Matematyczno – Przyrodniczy Czar par”, który miał miejsce 2 czerwca 2014 r. Konkurs adresowany był do gimnazjalistów na wszystkich poziomach. Zadania skonstruowano tak, aby odpowiadały wiedzy i umiejętności reprezentantom poszczególnych oddziałów. Każdą  klasę reprezentowała para uczniów.

·         Klasa 1a: Magdalena Zalewska i Kamila Kadłubowska

·         Klasa 1b: Kinga Jastrzębska i paulina Chmal

·         Klasa 2a: Gabriela Początek i Dominik Zawiła

·         Klasa 2b: Michał Bider i Maciej Kuliński

·         Klasa 3a: Adam Janklowski i Katarzyna Lum

·         Klasa 3b: Aneta Markowska i Patrycja Zalewska

Na początku pani Dyrektor Bożena Lorent uroczyście rozpoczęła konkurs. Jednocześnie przypomniała, że pierwszy tego typu turniej międzyklasowy w naszej szkole miał miejsce w 2002 roku. Następnie uczniowie losowali numery poszczególnych stanowisk. Każde stanowisko opisane byłem przedmiotem, którego dotyczyło zadanie, na przykład: biologia (do rozwiązania krzyżówka biologiczna ,geografia, chemia (krzyżówka chemiczna, fizyka (eksperymentalne wyznaczenie gęstości ciała i wyszukanie jego nazwy w tablicach fizycznych), informatyka (gra logiczna), logika (gra z serii Smarta games IQ TWIST). Każde z zadań miało ograniczenie czasowe i uczniowie rozwiązywali je co najwyżej 10 minut. Jeżeli udało im się wykonać zadanie przed czasem mogli skorzystać e słodkiego poczęstunku i napojów chłodzących. Po  wykonaniu tych sześciu zadań reprezentanci klas przystąpili do gier miedzyklasowych z dziedziny matematyki. Uczniowie klas pierwszych grali w „wojnę ułamków”, uczniowie klas drugich wcielili się w „uczniów Pitagorasa” i obliczali nieznane długości boków trójkąta prostokątnego, a uczniowie klas trzecich musieli wykazać się wiedzą na temat własności graniastosłupów w grze „PRAWDA – NIEPRAWDA”.

Po zaciętej dwugodzinnej rywalizacji udało się wyłonić zwycięzców, czyli parę uczniów, a ściślej mówiąc uczennic, które zdobyły największą ilość punktów. Były to przedstawicielki klasy 1a: Kamila Kadłubowska i Magdalena Zalewska. Drugie miejsce zajęli uczniowie klasy 2a: Gabrysia Początek i Dominik Zawiła, a trzecie miejsce uczennice klasy 1b: Kinga Jastrzębska i Paulina Chmal. Wszyscy uczniowie biorący udział w turnieju:  „Matematyczno – Przyrodniczym Czarze Par”, otrzymali dyplomy oraz nagrody ufundowane przez Wydawnictwo GWO (ołówki, linijki, ekierki i kątomierze z logo wydawnictwa), a także łamigłówkę „Mosty”. Ponadto zwyciężczynie otrzymały breloczki do kluczy ufundowane przez panią Ilów.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy!

tekst i foto: Wioletta Perkowska

 

 

obejrzyj więcej fotografii